Głównym celem Pracowni ds. projektów naukowych i dydaktycznych jest wsparcie pracowników Wydziału Prawa i Administracji w pozyskiwaniu projektów obejmujących badania naukowe, prace rozwojowe lub wdrożeniowe, finansowanych w trybie konkursowym przez instytucje zagraniczne lub organizacje międzynarodowe, a także ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, a także finansowanych przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz Narodowe Centrum Nauki.
Do zadań pracowni należy:
Pracownia ds. projektów naukowych i dydaktycznych została powołana zarządzeniem nr 18/2019/2020 Dyrektora Instytutu Nauk Prawnych Uniwersytetu Szczecińskiego z dna 19 grudnia 2019 r.
dr Adriana Tomczyk – Kierownik Pracowni ds. projektów naukowych i dydaktycznych
Dotychczasowe doświadczenie w zakresie projektów, m.in.:
Harmonogram konkursów NCN na 2022 r.
OPUS 23
https://ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/opus23
Konkurs na projekty badawcze dla naukowców na wszystkich etapach kariery naukowej.
W konkursie OPUS 23 istnieje możliwość ubiegania się o finansowanie projektów badawczych:
W projektach badawczych poza kierownikiem projektu w zadania badawcze mogą być zaangażowani dodatkowi wykonawcy, w tym studenci i doktoranci oraz osoby na stanowisku typu post-doc lub stanowisku badacza (senior researcher).
W konkursie nie określono minimalnej ani maksymalnej wysokości budżetu projektu.
Czas trwania projektu może wynosić 12, 24, 36 i 48 miesięcy.
Nabór wniosków w systemie OSF trwa do 15 czerwca 2022 r. do godziny 16:00.
PRELUDIUM 21
https://ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/preludium21
Konkurs na projekty badawcze, przeznaczony dla naukowców nieposiadających stopnia doktora. W konkursie można uzyskać grant w wysokości maksymalnie 70 000 zł, 140 000 zł lub 210 000 zł na finansowanie projektu trwającego odpowiednio 12, 24 lub 36 miesięcy.
Zespół badawczy w projekcie PRELUDIUM może się składać co najwyżej z trzech osób, w tym kierownika projektu i opiekuna naukowego.
Nabór wniosków w systemie OSF trwa do 15 czerwca 2022 r. do godziny 16:00.
MINIATURA 6
https://ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/miniatura6
W ramach konkursu przyjmowane są wnioski na realizację pojedynczego działania naukowego w jednej z wymienionych form: badań wstępnych/pilotażowych, kwerendy, stażu naukowego, wyjazdu badawczego albo wyjazdu konsultacyjnego. Podstawowym celem konkursu jest finansowe wsparcie działania naukowego służącego przygotowaniu przyszłego projektu badawczego planowanego do złożenia w konkursach NCN, innych konkursach ogólnokrajowych lub międzynarodowych. W konkursie można uzyskać środki finansowe w wysokości od 5 000 do 50 000 zł na realizację działania naukowego trwającego do 12 miesięcy. O środki może ubiegać się podmiot, w którym zatrudniony jest badacz:
Nabór wniosków prowadzony jest w okresie od 1 lutego 2022 r. do 31 lipca 2022 r. do godz. 16:00.
Weave-UNISONO
https://www.ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/weave-unisono
Międzynarodowy konkurs na dwustronne lub trójstronne projekty badawcze dla zespołów z Austrii, Czech, Słowenii, Szwajcarii, Niemiec, Luksemburga lub Belgii-Flandrii i Polski w ramach programu wielostronnego Weave, w którym NCN nie pełni roli agencji wiodącej.
Okres realizacji projektów może wynosić 24, 36 lub 48 miesięcy.
POLONEZ BIS 2
https://ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/polonez-bis2
Konkurs na 24-miesięczne projekty badawcze realizowane przez naukowców przyjeżdzających z zagranicy. Celem konkursu jest rozwój kariery naukowców poprzez wsparcie ich międzynarodowej mobilności oraz finansowanie ambitnych projektów badawczych realizowanych w najlepszych polskich ośrodkach. Konkurs skierowany jest do osób, które posiadają stopień naukowy doktora lub co najmniej cztery lata doświadczenia badawczego w pełnym wymiarze czasu pracy oraz które w okresie trzech lat poprzedzających datę otwarcia naboru w konkursie nie przebywały, nie były zatrudnione ani nie studiowały w Polsce dłużej niż 12 miesięcy łącznie.
W konkursie można otrzymać środki na wynagrodzenie dla kierownika projektu oraz członków zespołu badawczego, w tym stypendia dla studentów lub doktorantów, oraz na pokrycie kosztów związanych z wydatkami niezbędnymi do realizacji projektu badawczego, tj. aparatury oraz drobnego sprzętu naukowo-badawczego, materiałów, usług obcych, wyjazdów służbowych, udostępniania publikacji w otwartym dostępie i innych.
Do wnioskowania NCN szczególnie zachęca naukowców, których życie, wolność lub kariera naukowa są; zagrożone, a także tych, którzy są zmuszeni do ucieczki lub zostali przesiedleni z powodu takich zagrożeń.
Termin złożenia wniosków w systemie OSF upływa 15 czerwca 2022 r. o godzinie 16:00 CEST.
LIDER XIII
https://www.gov.pl/web/ncbr/lider-xiii
LIDER jest programem skierowanym do młodych naukowców. Jego celem jest poszerzenie kompetencji młodych naukowców w samodzielnym planowaniu prac badawczych oraz zarządzaniu własnym zespołem badawczym, podczas realizacji projektów badawczych, których wyniki mogą mieć zastosowanie praktyczne i posiadają potencjał wdrożeniowy. Maksymalna wysokość dofinansowania projektu wynosi 1,5 mln PLN.
Program Współpracy Polsko-Ukraińskiej
https://www.fnp.org.pl/oferta/program-wspolpracy-polsko-ukrainskiej/
Program ma na celu zintensyfikowanie współpracy polskiego i ukraińskiego środowiska naukowego oraz realizację wspólnych projektów naukowych, ukierunkowanych na pogłębienie wiedzy dotyczącej zagadnień związanych z rozwojem społeczeństwa obywatelskiego, demokracji, integracji europejskiej lub bezpieczeństwa. Projekty muszą dotyczyć tematów o znaczeniu istotnym dla obu krajów.
Naukowcy ze stopniem naukowym co najmniej doktora (jak również wszystkimi stopniami równorzędnymi), którzy niezależnie od narodowości w dniu agresji na Ukrainę (tj. 24 lutego 2022 r.) pracowali w instytucjach prowadzących badania naukowe w Ukrainie oraz naukowcy zatrudnieni w instytucjach prowadzących badania naukowe w Polsce.
Program realizowany jest w trybie dwóch konkursów, w których łącznie przewidywane jest przyznanie do 6 projektów, realizowanych wspólnie przez dwojga naukowców z Polski i z Ukrainy.
Budżet jednego projektu na okres 12 miesięcy wynosi 268 800 zł. Obejmuje środki na pokrycie wynagrodzenia jak i kosztów związanych z prowadzeniem badań.
Fundacja na rzecz Nauki Polskiej zachęca jednostkę goszczącą do współfinansowania projektu (np. w zakresie wynagrodzeń wnioskodawców, kosztów pośrednich, stypendiów dla studentów, zaangażowania innych naukowców, etc.).
Nabór wniosków odbywa się w ramach dwóch konkursów, w terminach do 29 kwietnia 2022 r. do godziny 16:00 (CET) (I konkurs) albo do 30 września 2022 r. do godziny 16:00 (CET) (II konkurs).
Programy NAWA (Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej)
https://nawa.gov.pl/programy-nawa
NAWA tworzy autorskie programy, które będą wspierać międzynarodową karierę naukowców oraz wzmacniać umiędzynarodowienie polskich uczelni i jednostek naukowych.
Otwarte konkursy:
https://nawa.gov.pl/naukowcy/granty-interwencyjne-nawa/ogloszenie
https://nawa.gov.pl/programy-nawa/programy-nawa-alias/programy/nawa-preludium-bis-1
https://nawa.gov.pl/naukowcy/nawa-preludium-bis/nawa-preludium-bis-2/ogloszenie
Projekt „Uniwersyteckie Centrum Wiedzy o Dostępności w Szczecinie” otrzymał dofinansowanie NCBiR
Wniosek Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, zatytułowany „Uniwersyteckie Centrum Wiedzy o Dostępności”, został wyłoniony do finansowania przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, w ramach konkursu nr POWR.03.05.00-IP.08-00-CWD/20 „Centrum wiedzy o dostępności”.
Partnerem w projekcie jest Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie.
Łączna kwota uzyskanego dofinansowania to 5 819 997,67 zł.
Jako wiodące cele projektu wskazać można:
Cel nr 1: stworzenie nowoczesnej siedziby Centrum jako jednostki badawczo-szkoleniowej, posiadającej m.in. dedykowaną platformę szkoleniową, wypożyczalnię sprzętu specjalistycznego, mobilny oraz stacjonarny streaming na żywo, salę symulacji na potrzeby szkoleń świadomościowych, wyposażoną w symulator wirtualnej rzeczywistości, realizowany w technologii VR, czyli rzeczywistości stworzonej przy wykorzystaniu technologii informatycznych, dzięki którym kreowana zostanie multimedialna wizja przedmiotów, przestrzeni i zdarzeń.
Cel nr 2: uzyskanie przez Uniwersytet Szczeciński pozycji Lidera w zakresie szerzenia idei dostępności i projektowania uniwersalnego wśród pomiotów zaangażowanych w kreowanie rzeczywistości społeczno-gospodarczej.
Cel nr 3: przygotowanie kadry z wiedzą ekspercką, a także rozszerzenie działalności badawczo-wdrożeniowej i usług doradczych, wspierających otoczenie społeczno-gospodarcze, w celu wypracowania standardów dla usług powszechnych w oparciu o zasady projektowania uniwersalnego, w obszarze cyfryzacji i komunikacji (w latach 2021-2023).
Projekt wdrożeniowy „Uniwersyteckie Centrum Wiedzy o Dostępności w Szczecinie”
(POWR.03.05.00-00-CW03/20)
Konkurs: Centrum Wiedzy o Dostępności (POWR.03.05.00-IP.08-00-CWD/20)
Instytucja Finansująca: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Projekt wdrożeniowy obejmujący prace rozwojowe polegające na zastosowaniu i wykorzystaniu dostępnej wiedzy i wyników prowadzonych badań naukowych w celu ulepszenia rozwiązań problemów społecznych skoncentrowanych wokół zwiększenia dostępności usług powszechnych w oparciu o zasady projektowania uniwersalnego. Głównym założeniem projektu jest podejmowanie działań badawczo-wdrożeniowych, w szczególności w zakresie inkluzji społecznej osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności z perspektywy regulacji prawa polskiego, międzynarodowego oraz unijnego. Działalność ta obejmie również zagadnienia o charakterze systemowym, uwzględniając przy tym interdyscyplinarny charakter problematyki niepełnosprawności. Projekt wpłynie również pozytywnie na kształtowanie postaw wobec seniorów oraz osób z niepełnosprawnościami oraz podnoszenie świadomości w zakresie różnorodności potrzeb i równości praw, a także promowanie pozytywnego wizerunku tych osób oraz idei włączenia społecznego. Podejmowane w ramach projektu działania będą wspierały również otoczenie społeczno-gospodarcze. Projekt zakłada także podejmowanie współpracy z polskimi i zagranicznymi uczelniami i innymi podmiotami zajmującymi się dostępnością.
Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji kadr uczelni z zakresu stosowania zasad projektowania uniwersalnego w obszarze szkolnictwa wyższego, w tym również przygotowanie kadry z wiedzą ekspercką, a także rozszerzenie działalności badawczo-wdrożeniowej i usług doradczych, wspierających otoczenie społeczno-gospodarcze, w celu wypracowania standardów dla usług powszechnych w oparciu o zasady projektowania uniwersalnego w obszarze cyfryzacji i komunikacji (w latach 2021-2023). Cel główny projektu zostanie osiągnięty poprzez powołanie i prowadzenia działalności przez Uniwersyteckiego Centrum Wiedzy o Dostępności w Szczecinie jako jednostki wchodzącej w struktury organizacyjne Uniwersytetu Szczecińskiego – wspierającą stosowanie i upowszechnianie zasad projektowania uniwersalnego w obszarze kształcenia na poziomie wyższym.
Projekt realizowany w partnerstwie z Zachodniopomorskim Uniwersytetem Technologicznym w Szczecinie.
Uzyskane dofinansowanie: 5 814 387,67 zł.
Okres realizacji: od 2021-05-01 do 2023-08-31
Kierownicy merytoryczni projektu:
dr hab. Ewelina Cała-Wacinkiewicz, prof. US
dr Adriana Tomczyk
dr Wojciech Bożek
Kierownik zarządzający projektem:
dr hab. Wojciech Staszewski, prof. US
Projekt wdrożeniowy „Strefa dostępności”
(POWR POWR.03.04.00-00-KP04/21-00)
Konkurs: „Kadra dydaktyczna dla projektowania uniwersalnego” (nr POWR.03.04.00-IP.08-00-KPU/21)
Instytucja Finansująca: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Projekt wdrożeniowy obejmujący prace rozwojowe, które polegają na zastosowaniu i wykorzystaniu dostępnej wiedzy i wyników prowadzonych przez pracowników naukowych Uniwersytetu Szczecińskiego, interdyscyplinarnych badań naukowych nad zagadnieniami niepełnosprawności i dostępności z zakresu nauk prawnych, nauk o bezpieczeństwie, pedagogiki oraz ekonomii i finansów. Problematyka niepełnosprawności człowieka nabiera w dzisiejszych czasach coraz większego znaczenia. Mają na to wpływ zmieniające się relacje i stosunki społeczne, które nie pozostają obojętne dla podnoszenia społecznej świadomości dotyczącej istoty samej niepełnosprawności człowieka jak i jakości życia osób niepełnosprawnością dotkniętych. Wartością scalającą przyjęte perspektywy jest bezpieczeństwo, które należy do grupy najważniejszych wartości i potrzeb każdego człowieka, zwłaszcza osób z niepełnosprawnościami.
Z perspektywy nauk prawnych, pogłębianie i wdrażanie wiedzy z zakresu inkluzji społecznej osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności, jest szczególnie istotne. Wynika to z potrzeby zmiany perspektywy postrzegania statusu osób z niepełnosprawnościami, ewoluującej w kierunku nowoczesnych standardów ochrony praw człowieka, jego godności oraz prawa do niezależnego i aktywnego życia w społeczeństwie, u podstaw której leży prawnie pożądana społeczna inkluzja tej grupy społecznej. Niemniej jednak urzeczywistnienie tej potrzeby stanowi w dalszym ciągu wyzwanie nie tylko dla polskiego ustawodawstwa, ale także dla regulacji prawa unijnego i międzynarodowego.
Prowadzenie prac rozwojowych w wyznaczonym obszarze jest również istotne dla nauk o bezpieczeństwie, a w szczególności z punktu widzenia zarządzania instytucją publiczną, zarządzania komunikacją zewnętrzną, z otoczeniem w różnych formach. Wynika to z faktu, że jednostki administracji publicznej muszą w istotny stopniu uwzględnić potrzeby osób niepełnosprawnych, zarówno będących pracownikami urzędów, jak również obywateli, którzy korzystają z różnych usług świadczonych przez administrację publiczną. Dodać należy, że szczególny zakres potrzeb osób niepełnosprawnych powoduje, że w wielu przypadkach muszą oni często wchodzić w interakcję z różnymi jednostkami sektora administracji publicznej.
Z perspektywy pedagogiki prowadzenie prac rozwojowych z zakresu niepełnosprawności wywiera znaczący wpływ na wspieranie zmian niezbędnych do utworzenia zrównoważonego systemu edukacji włączającej o wysokiej jakości. Wpływa to bowiem na rozumienie i akceptację różnorodności środowiska, rozumianego wielowymiarowo, z uwzględnieniem współpracy międzyresortowej. Szczególnie istotna w tym zakresie jest identyfikacja potrzeb osób z niepełnosprawnością oraz organizacja dla nich spersonalizowanego wsparcia w zakresie edukacji i wejścia na rynek pracy.
Wykorzystanie i zastosowanie dostępnej wiedzy z problematyki niepełnosprawności jest również istotne z punktu widzenia ekonomii i finansów. Wykluczenie społeczne osób z niepełnosprawnościami pociąga bowiem za sobą szereg negatywnych konsekwencji: pogorszenie się jakości życia, statusu materialnego, zmniejszaniu szans na własny rozwój, ograniczaniu wyboru dóbr, produktów i miejsc pracy. W takim ujęciu ważna jest rola państwa i samorządu jako organów władzy, które powinny przeciwdziałać powstawaniu i pogłębianiu zjawiska wykluczenia społecznego.
Głównym celem projektu jest podniesienie u pracowników kadry dydaktycznej Uniwersytetu Szczecińskiego kompetencji w zakresie umiejętności dydaktycznych w obszarze projektowania uniwersalnego, co wpłynie na poprawę sytuacji całej uczelni w zakresie dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.
Uzyskane dofinansowanie: 1 261 886,00 zł.
Okres realizacji: od 2022-01-01 do 2023-10-31
Kierownik zarządzający projektem:
dr Wojciech Bożek
Projekt wdrożeniowy „Jak najbliżej dostępności”
(POWR.03.05.00-00-PU04/19-00)
Konkurs: „Projektowanie uniwersalne” (POWR.03.05.00-IP.08-00-PUN/19)
Instytucja Finansująca: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Projekt wdrożeniowy obejmujący prace rozwojowe, które polegają na zastosowaniu i wykorzystaniu dostępnej wiedzy i wyników prowadzonych badań naukowych z zakresu potrzeb i ograniczeń wynikających z niepełnosprawności oraz zasad projektowania uniwersalnego, a także nowoczesnych standardów ochrony praw człowieka, jego godności oraz prawa do niezależnego i aktywnego życia w społeczeństwie. Projekt zakłada wdrożenie udoskonalonej wiedzy z zakresu inkluzji społecznej osób z niepełnosprawnościami, dzięki prowadzonym przez pracowników naukowych Uniwersytetu Szczecińskiego badaniom naukowym. Badania te koncentrują się między innymi nad oceną obowiązujących regulacji normatywnych w zakresie inkluzji społecznej osób z niepełnosprawnościami oraz wypracowaniu kompleksowego modelu ochrony praw tych osób. Projekt obejmuje swym zakresem nie tylko wiedzę niezbędną do rozwiązywania szeregu problemów społecznych, ale również wpływa na podniesienie świadomości oraz wrażliwości, a także kształtowanie prawidłowych postaw i zachowań. Projekt zakłada wykorzystanie wyników prac rozwojowych w praktyce społeczno-gospodarczej, co w konsekwencji zmierza do poprawy sytuacji osób z niepełnosprawnościami w obszarach problemowych, wskazując na możliwe sposoby rozwiązania problemów społecznych.
Głównym celem projektu jest podniesienie u 200 studentów kierunków: administracja, wychowanie fizyczne, zdrowie publiczne łącznie w r.a. 2020/2021 oraz w r.a. 2021/2021, a także 20 pracowników kadry dydaktycznej WPiA i WKFiZ kompetencji z zakresu potrzeb i ograniczeń wynikających z niepełnosprawności oraz zasad projektowania uniwersalnego. Podczas szkoleń zostanie wykorzystany symulator wirtualnej rzeczywistości, realizowany w technologii VR, czyli rzeczywistości stworzonej przy wykorzystaniu technologii informatycznych, dzięki którym wykreowana zostanie multimedialna wizja przedmiotów, przestrzeni i zdarzeń.
Uzyskane dofinansowanie: 963 492,50 zł.
Okres realizacji: od: 2020-05-01 do: 2023-09-30
Kierownicy merytoryczni projektu:
dr hab. Katarzyna Kotarska, prof. US
dr hab. Ewelina Cała-Wacinkiewicz, prof. US
dr Adriana Tomczyk
Kierownik zarządzający projektem:
dr Adriana Tomczyk
Miniatura 4
Konkurs: Miniatura 4
Instytucja Finansująca: Narodowe Centrum Nauki
Działanie naukowe polegające na odbyciu stażu naukowego przez dra Konrada Burdziaka,
w zakresie badań nad tematem „Prognoza kryminologiczna: porównanie rozwiązań estońskich i polskich”.
Celem odbycia stażu jest ustalenie obowiązujących w Estonii regulacji prawnych dotyczących warunkowego przedterminowego zwolnienia z odbycia reszty kary pozbawienia wolności
i szacowania ryzyka powrotności sprawcy do przestępstwa, a także dokona ich analizy, uwzględniając przy tym ustalenia prezentowane w tym zakresie w literaturze przedmiotu.
W ramach stażu zostaną zorganizowane seminaria z pracownikami School of Governance, Law and Society. Wyniki prowadzonych analiz będą prezentowane i omawiane ze studentami Tallinn University w trakcie przygotowanych konwersatoriów. Jednocześnie w ramach stażu zaplanowano przygotowanie, wspólnie z pracownikami School of Governance, Law and Society, artykułu naukowego i wydanie go w wysoko punktowanym czasopiśmie naukowym. .
Uzyskane dofinansowanie: 34 485,00 zł
Okres realizacji: od 2020 r. do 2021 r.
Kierownik projektu: dr Konrad Burdziak
Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Inkluzja społeczna osób z niepełnosprawnościami” DNK/SP/462632/2020
Konkurs: „Społeczna odpowiedzialność nauki – Doskonała nauka – Wsparcie konferencji naukowych”
Instytucja Finansująca: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Celem projektu jest organizacja Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej pn. „Inkluzja społeczna osób z niepełnosprawnościami z perspektywy prawa polskiego, unijnego i międzynarodowego”. Planowana Konferencja obejmuje swym zakresem tematycznym zagadnienia zarówno o charakterze ogólnym, jak i systemowym, a także szczegółowe problemy, związane z różnymi obszarami życia społecznego. Ze względu na interdyscyplinarny charakter pojęcia niepełnosprawności zasadnym jest poszerzenie dyskusji o elementy pozaprawne, zwłaszcza z zakresu nauk medycznych, pedagogicznych, socjologicznych, ekonomicznych. Celem konferencji będzie podjęcie przez jej uczestników, zarówno teoretyków prawa, jak i praktyków, wspólnej oceny różnych aspektów Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych i procesu jej wdrażania, a także zidentyfikowanie dalszych wyzwań w inkluzji społecznej osób z niepełnosprawnościami.
Planowany termin konferencji: wrzesień 2021
Uzyskane dofinansowanie: 68 792,50 zł
Kierownik projektu: dr hab. Ewelina Cała-Wacinkiewicz, prof. US
Projekt w ramach programu „Wsparcie dla czasopism naukowych czasopisma”
dotyczący czasopisma Acta Iuris Stetinensis 384/WCN/2019/1
Konkurs: Program „Wsparcie dla czasopism naukowych”
Instytucja ogłaszająca konkurs: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Główny cel projektu: podniesienie poziomu naukowego czasopisma Acta Iuris Stetinensis oraz jego prestiżu w międzynarodowym środowisku naukowym poprzez stworzenie anglojęzycznej wersji czasopisma, pozyskanie zagranicznych recenzentów ze znaczących, zagranicznych ośrodków naukowych w celi podniesienia poziomu merytorycznego recenzji, a także upowszechnienie informacji o czasopiśmie.
Uzyskane dofinansowanie: 44 905,00 zł
Okres realizacji: od 2019-04-24 do 2020-12-31
Kierownik projektu: dr Adriana Tomczyk
Projekt w ramach programu na działalność upowszechniającą naukę (DUN)
dotyczący czasopisma Acta Iuris Stetinensis oraz czasopisma Studia Administracyjne 638/P-DUN/2019
Konkurs: Program z zakresu działalności upowszechniającej naukę (DUN)
Instytucja Finansująca: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Główny cel projektu: podniesienie poziomu naukowego oraz umiędzynarodowienie czasopism Acta Iuris Stetinensis oraz czasopisma Studia Administracyjne.
Cele szczegółowe projektu:
Uzyskane dofinansowanie: 210 134,00 zł
Okres realizacji: od 2019-01-01 do 2020-12-31
Kierownik projektu: dr Adriana Tomczyk
Projekt wdrożeniowy Prawniczo-Ekonomiczna Akademia Złotego Wieku POWR.03.01.00-00-T083/18
Konkurs: na realizację „Trzeciej Misji Uczelni” dotyczącej opracowania programów kształcenia i realizacji działań dydaktycznych, kursów, szkoleń dla niestandardowych odbiorców szkolnictwa wyższego (POWR.03.01.00-IP.08-00-3MU/18);
Działanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym Oś III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020
Instytucja Finansująca: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Główny cel projektu: rozwijanie kompetencji przez 60 osób powyżej 50 roku życiu, poprzez objęcie ich system kształcenia z zakresu wiedzy prawno-ekonomicznej, co zmierza do:
Uzyskane dofinansowanie: 137 546,00 zł
Okres realizacji: od 2018-12-01 do 2020-03-31
Kierownicy merytoryczni projektu:
dr hab. Danuta Miłaszewicz, prof. US
dr Katarzyna Malinowska-Woźniak
Kierownik zespołu zarządzającego projektem:
dr Adriana Tomczyk
Projekt wdrożeniowy Akademia Młodego Prawnika POWR.03.01.00-00-T082/18
Konkurs: na realizację „Trzeciej Misji Uczelni” dotyczącej opracowania programów kształcenia i realizacji działań dydaktycznych, kursów, szkoleń dla niestandardowych odbiorców szkolnictwa wyższego (POWR.03.01.00-IP.08-00-3MU/18);
Działanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym Oś III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020
Instytucja Finansująca: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Główny cel projektu: podniesienie kompetencji przez 80 uczniów szkół średnich w wieku 14-19 lat z zakresu nauk prawnych oraz nauk pozaprawnych, który zmierza do:
Uzyskane dofinansowanie: 203 724,00 zł
Okres realizacji: od 2018-12-01 do 2020-03-31
Kierownicy merytoryczni projektu:
dr hab. Ewelina Cała-Wacinkiewicz, prof. US
dr Beata Kanarek
Kierownik zespołu zarządzającego projektem:
dr Adriana Tomczyk