Prawo Konsumenckie w Praktyce
.
Nazwa studiów podyplomowych
Prawo Konsumenckie w Praktyce
Jednostka prowadząca
Uniwersytet Szczeciński
Wydział
Wydział Prawa i Administracji
Celem studiów podyplomowych Prawo Konsumenckie w Praktyce jest poszerzenie kwalifikacji osób występujących w obrocie gospodarczym, jak również podmiotów zajmujących się udzielaniem wsparcia konsumentom. Ukończenie studiów pomoże również osobom rozpoczynającym czy planującym rozpocząć działalność gospodarczą skierowaną do konsumentów. Studia mają charakter praktyczny – wraz z przekazaniem wiedzy teoretycznej o prawie konsumenckim, pozwalają na uzyskanie lub rozwinięcie kompetencji niezbędnych w relacjach gospodarczych z konsumentami. Słuchacze uzyskają umiejętności dotyczące w szczególności opracowywania dokumentacji występującej w obrocie konsumenckim (regulaminy, pisma w korespondencji z konsumentami dotyczącej reklamacji, pisma sądowe itp.). Szeroki zakres zagadnień objętych programem studiów obejmuje najważniejsze zagadnienia problemowe rodzące trudności w praktyce gospodarczej. Koncepcja studiów uwzględnia nie tylko prawne aspekty obrotu konsumenckiego, ale również stawia nacisk na rozwój wiedzy i umiejętności pozaprawnych, w tym umiejętności miękkich.
Program studiów obejmuje przedmioty:
Zajęcia w ramach studiów podyplomowych obejmą:
1. Wprowadzenie do prawa konsumenckiego
2. Konsument w obrocie rynkowym (uwarunkowania ekonomiczne, społeczne i polityczne)
3. Unijne prawo konsumenckie
4. Uczestnicy obrotu konsumenckiego (konsument, przedsiębiorca, organy i organizacje ochrony konsumentów)
5. Rękojmia i gwarancja w umowach konsumenckich
6. Reklamacje konsumenckie w praktyce
7. Wsparcie konsumenta w świetle ustawy o prawach konsumenta i szczególne formy sprzedaży konsumenckiej (umowa poza lokalem przedsiębiorstwa i umowa zawierana na odległość)
8. Nieuczciwe praktyki rynkowe
9. Reklama skierowana do konsumentów
10. Komunikacja konsumencka i savoir-vivre w relacjach konsumenta i przedsiębiorcy (trening kompetencji miękkich)
11. Postanowienia niedozwolone (klauzule abuzywne) w umowach konsumenckich
12. Dokumentacja w obrocie konsumenckim (w tym regulaminy i umowy)
13. Prawo konsumenckie, a prawo konkurencji
14. Zbiorowe interesy konsumentów i abstrakcyjna kontrola wzorców umownych
15. Polubowne rozwiązywanie sporów z konsumentami
16. Odrębności postępowania sądowego z udziałem konsumentów
Plan studiów przewiduje 200 godzin dydaktycznych oraz 30 punktów ECTS. Praktyki nie są przewidziane w planie studiów. Nie są przewidziane przedmioty do wyboru.
Warunki rekrutacji
Wymagania wstępne ukończone studia wyższe pierwszego lub drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, potwierdzone odpowiednim dyplomem.
Uczestnicy
Adresatami studiów podyplomowych są osoby należące do zróżnicowanych kategorii zawodowych, w szczególności przedsiębiorcy, pracownicy administracji, pracownicy organizacji konsumenckich, a także osoby planujące uczestniczyć w obrocie gospodarczym z udziałem konsumentów. Ponadto adresatami studiów podyplomowych mogą być prawnicy chcący podnieść swoje kompetencje w zakresie prawa konsumenckiego (adwokaci, radcowie prawni, sędziowie, prawnicy in-house itp.).
Wykładowcy
Zajęcia prowadzone będą przez wykwalifikowanych pracowników Wydziału Prawa i Administracji oraz specjalistów i praktyków.
Organizacja nauki
Zajęcia odbywają się w weekendy, zgodnie z przyjętym harmonogramem studiów, w budynku dydaktycznym Wydziału Prawa i Administracji US (ul. G. Narutowicza 17a). Część zajęć (1 przedmiot – 10 godzin) odbywa się w formie zdalnej (online). W każdym semestrze planowanych jest 8 spotkań. Szczegółowy harmonogram zajęć w semestrze jest podawany słuchaczom do wiadomości na pierwszym zjeździe.
Czas trwania
Studia trwają 2 semestry.
Warunki zaliczenia
jest uzyskanie zaliczeń, złożenie egzaminów przewidzianych programem kształcenia oraz napisanie pracy końcowej. Studia kończą się wydaniem świadectwa ukończenia Studiów Podyplomowych „Prawo Konsumenckie w Praktyce”.
Opłaty
Opłata: 3.700 zł
Uwaga! Istnieje możliwość dokonania opłat w ratach.
Uniwersytet Szczeciński nie pobiera opłat z tytułu wpisowego oraz opłaty rekrutacyjnej.
Dokumenty
- podanie/kwestionariusz osobowy (do wydrukowania po rejestracji w systemie ERK)
- odpis/ksero dyplomu ukończenia studiów wyższych
- jedno zdjęcie
Sposób składania dokumentów
na adres:
Wydział Prawa i Administracji, Uniwersytet Szczeciński
Narutowicza 17a, 70-240 Szczecin
z dopiskiem „SP: Prawo Konsumenckie w Praktyce”
Rekrutacja na rok akademicki 2022/2023 rozpocznie się 6 czerwca 2022 r.
Elektroniczna rekrutacja na studia podyplomowe poprzez system ERK: https://e-podyplomowe.usz.edu.pl/erekrutacjanew/index.php
Rozpoczęcie zajęć
październik 2022 r.
Terminy zajęć
Program studiów jest realizowany w systemie weekendowym (zajęcia piątek – niedziela) w wybrane weekendy. Szczegółowy harmonogram zajęć w semestrze jest podawany słuchaczom do wiadomości na pierwszym zjeździe.
Kontakt
Kierownik studiów – dr Rafał Wasilewski
Wydział Prawa i Administracji, Uniwersytet Szczeciński
ul. Narutowicza 17a, 70-240 Szczecin, pok. 314
e-mail: rafal.wasilewski@usz.edu.pl
sekretariat
Obsługa administracyjno-techniczna – mgr Weronika Woźna-Burdziak
Wydział Prawa i Administracji, Uniwersytet Szczeciński
ul. Narutowicza 17a, 70-240 Szczecin, pok. 311
e-mail: weronika.wozna-burdziak@usz.edu.pl