• Prawo Konsumenckie w Praktyce

    .

    Rekrutacja na studia podyplomowe 2023/2024

     

    INFORMACJE: https://kandydaci.usz.edu.pl/

     

     

    Nazwa studiów podyplomowych

    Prawo Konsumenckie w Praktyce

    Jednostka prowadząca

    Uniwersytet Szczeciński

    Wydział

    Wydział Prawa i Administracji

     

    Celem studiów podyplomowych Prawo Konsumenckie w Praktyce jest poszerzenie kwalifikacji osób występujących w obrocie gospodarczym, jak również podmiotów zajmujących się udzielaniem wsparcia konsumentom. Ukończenie studiów pomoże również osobom rozpoczynającym czy planującym rozpocząć działalność gospodarczą skierowaną do konsumentów. Studia mają charakter praktyczny – wraz z przekazaniem wiedzy teoretycznej o prawie konsumenckim, pozwalają na uzyskanie lub rozwinięcie kompetencji niezbędnych w relacjach gospodarczych z konsumentami. Słuchacze uzyskają umiejętności dotyczące w szczególności opracowywania dokumentacji występującej w obrocie konsumenckim (regulaminy, pisma w korespondencji z konsumentami dotyczącej reklamacji, pisma sądowe itp.). Szeroki zakres zagadnień objętych programem studiów obejmuje najważniejsze zagadnienia problemowe rodzące trudności w praktyce gospodarczej. Koncepcja studiów uwzględnia nie tylko prawne aspekty obrotu konsumenckiego, ale również stawia nacisk na rozwój wiedzy i umiejętności pozaprawnych, w tym umiejętności miękkich.

     

    Program studiów obejmuje przedmioty:

    Zajęcia w ramach studiów podyplomowych obejmą:

    1. Wprowadzenie do prawa konsumenckiego
    2. Konsument w obrocie rynkowym (uwarunkowania ekonomiczne, społeczne i polityczne)
    3. Unijne prawo konsumenckie
    4. Uczestnicy obrotu konsumenckiego (konsument, przedsiębiorca, organy i organizacje ochrony konsumentów)
    5. Rękojmia i gwarancja w umowach konsumenckich
    6. Reklamacje konsumenckie w praktyce
    7. Wsparcie konsumenta w świetle ustawy o prawach konsumenta i szczególne formy sprzedaży konsumenckiej (umowa poza lokalem przedsiębiorstwa i umowa zawierana na odległość)
    8. Nieuczciwe praktyki rynkowe
    9. Reklama skierowana do konsumentów
    10. Komunikacja konsumencka i savoir-vivre w relacjach konsumenta i przedsiębiorcy (trening kompetencji miękkich)
    11. Postanowienia niedozwolone (klauzule abuzywne) w umowach konsumenckich
    12. Dokumentacja w obrocie konsumenckim (w tym regulaminy i umowy)
    13. Prawo konsumenckie, a prawo konkurencji
    14. Zbiorowe interesy konsumentów i abstrakcyjna kontrola wzorców umownych
    15. Polubowne rozwiązywanie sporów z konsumentami
    16. Odrębności postępowania sądowego z udziałem konsumentów

     

    Plan studiów przewiduje 200 godzin dydaktycznych oraz 30 punktów ECTS. Praktyki nie są przewidziane w planie studiów. Nie są przewidziane przedmioty do wyboru.

     

    Warunki rekrutacji

    Wymagania wstępne ukończone studia wyższe pierwszego lub drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, potwierdzone odpowiednim dyplomem.

     

    Uczestnicy

    Adresatami studiów podyplomowych są osoby należące do zróżnicowanych kategorii zawodowych, w szczególności przedsiębiorcy, pracownicy administracji, pracownicy organizacji konsumenckich, a także osoby planujące uczestniczyć w obrocie gospodarczym z udziałem konsumentów. Ponadto adresatami studiów podyplomowych mogą być prawnicy chcący podnieść swoje kompetencje w zakresie prawa konsumenckiego (adwokaci, radcowie prawni, sędziowie, prawnicy in-house itp.).

     

    Wykładowcy

    Zajęcia prowadzone będą przez wykwalifikowanych pracowników Wydziału Prawa i Administracji oraz specjalistów i praktyków.

     

    Organizacja nauki

    Zajęcia odbywają się w weekendy, zgodnie z przyjętym harmonogramem studiów, w budynku dydaktycznym Wydziału Prawa i Administracji US (ul. G. Narutowicza 17a). Część zajęć (1 przedmiot – 10 godzin) odbywa się w formie zdalnej (online).  W każdym semestrze planowanych jest 8 spotkań. Szczegółowy harmonogram zajęć w semestrze jest podawany słuchaczom do wiadomości na pierwszym zjeździe.

     

    Czas trwania

    Studia trwają 2 semestry.

     

    Warunki zaliczenia

    jest uzyskanie zaliczeń, złożenie egzaminów przewidzianych programem kształcenia oraz napisanie pracy końcowej. Studia kończą się wydaniem świadectwa ukończenia Studiów Podyplomowych „Prawo Konsumenckie w Praktyce”.

     

    Opłaty

    Opłata: 3.700 zł

    Uwaga! Istnieje możliwość dokonania opłat w ratach.
    Uniwersytet Szczeciński nie pobiera opłat z tytułu wpisowego oraz opłaty rekrutacyjnej.

     

    Dokumenty

    1. podanie/kwestionariusz osobowy (do wydrukowania po rejestracji w systemie ERK)
    2. odpis/ksero dyplomu ukończenia studiów wyższych
    3. jedno zdjęcie

     

    Sposób składania dokumentów

    na adres:

    Wydział Prawa i Administracji, Uniwersytet Szczeciński

    Narutowicza 17a, 70-240 Szczecin

    z dopiskiem „SP: Prawo Konsumenckie w Praktyce

     

    Elektroniczna rekrutacja na studia podyplomowe poprzez system ERK: https://e-podyplomowe.usz.edu.pl/erekrutacjanew/index.php

     

    Rozpoczęcie zajęć

    październik 2023 r.

     

    Terminy zajęć

    Program studiów jest realizowany w systemie weekendowym (zajęcia piątek – niedziela) w wybrane weekendy. Szczegółowy harmonogram zajęć w semestrze jest podawany słuchaczom do wiadomości na pierwszym zjeździe.

     

    Kontakt

    Kierownik studiów – dr Marcin Stępień

    Wydział Prawa i Administracji, Uniwersytet Szczeciński
    ul. Narutowicza 17a, 70-240 Szczecin

    e-mail: marcin.stepien@usz.edu.pl

     

    sekretariat

    Obsługa administracyjno-techniczna – mgr Weronika Woźna-Burdziak

    Wydział Prawa i Administracji, Uniwersytet Szczeciński
    ul. Narutowicza 17a, 70-240 Szczecin, pok. 311

    e-mail: weronika.wozna-burdziak@usz.edu.pl

     

     

     

     

     

Accessibility Toolbar